Argentina – Olanda, a doua semifinala de la mondiale


Dupa faza sferturilor doar favorita fiecarui meci s-a impus. Brazilia a invins Columbia, Germania a invins Franta, Argentina pe Belgia si Olanda pe revelatia turneului, Costa Rica.

Astfel, semifinalele Cupei Mondiale vor fi :
8.07 : Brazilia-Germania
9.07 : Olanda-Argentina

Olanda s-a impus in sfertul contra nationalei Costa Ricai, la penalty-uri. In timpul regulamentar scorul a fost 0-0, nicio echipa reusind sa marcheze. Au urmat cele doua reprize a 15 minute de prelungiri, in care si Olanda si Costa Rica au putut marca inainte de penalty-uri, insa nu au reusit. In minutul 121, van Gaal a decis sa schimbe portarul, in locul lui Cilessen a intrat golkeeper-ul lui Newcastle, Tim Krul. Aceasta a fost o decizie istorica, fiind prima oara cand un portar a fost schimbat exclusiv pentru loviturile de departajare.

Desi presa l-a acreditat pe van Gaal cu aceasta mutare, adevaratul geniu a fost antrenorul cu portarii, Frans Hoek. Tehnicianul l-a pregatit pe Krul dupa ce i-a studiat pe cei din Costa Rica la penalty-urile contra Greciei.

Aceasta tactica a dat roade, Krul a aparat doua penalty-uri (a ghicit coltul la fiecare lovitura) si a calificat Olanda in semifinale, scorul fiind 4-3.

Ştiam că dacă sunt lovituri de departajare, există şanse să intru în joc. Deci, m-am pregătit. Mi-am îndeplinit un vis şi mi-am calificat ţara în semifinalele CM. Dar Jasper Cillessen (n.r. – celălalt portar) a fost eroic în ultimele minute şi fără el nu am fi ajuns la lovituri de departajare. Plec de multe ori pe colţul bun pentru că pur şi simplu aştept ultimul moment până să aleg„, a declarat Krul.

Declaratie preluata de pe http://www.prosport.ro

Lasă un comentariu